davelambermon.reismee.nl

Boedapest

Zondag om 3.30 gaat voor mij al de wekker. Ik moet namelijk om 5.30 al op het vliegveld zijn in Düsseldorf samen met mijn klasgenoten, zodat we optijd de vlucht van Düsseldorf naar Boedapest kunnen pakken die vertrekt om 7.30. Voor het opstijgen moet er natuurlijk een gezamenlijke groepsfoto gemaakt worden.

Na de groepsfoto gaan we naar het vliegtuig. Het vliegtuig is een stukje kleiner dan we vooraf verwachtte, maar hij heeft ons wel veilig in Boedapest afgezet.

Eenmaal in Boedapest worden we met een taxi naar ons hotel gebracht waar we zondag hebben overnacht. In het hotel slaap ik samen met meester Patrick en meester Simon (twee goede vrienden van me).

Nadat we de spullen op de kamer hadden gezet, hebben we eerst 2 uurtjes zelf door de stad gelopen om ons een beetje te verkennen. We zijn met zijn alle massaal eerst naar de Mac gegaan en vervolgens wat winkels gaan bekijken. Vervolgens zijn we met een gids naar een van de hoogste bergen van Boedapest gegaan genaamd: de Gellértberg. Deze berg is 235m hoog en deze hebben we samen beklommen. Deze berg ligt tussen de Vrijheidsbrug en de Elizabethbrug in (deze zijn te zien op de foto's).


Nadat we deze reusachtige berg beklommen hadden, zijn we met zijn allen gaan uiteten en hebben we de dag in een cafeetje afgesloten.


Maandag stond de wekker alweer om 7.00 om te gaan ontbijten in het hotel. Na het ontbijt zijn we weer een wandeling gaan maken. Dit keer zijn we naar Castlehill gegaan. Dit is was een soort Vaticaanstad voor het koninklijk huis van Hongarije. Hiermee bedoel ik dat dit een soort eigen stadje was voor alleen het koninklijk huis. Hier is momenteel veel afgebrokkeld, aangezien dat nogsteeds niet is opgeruimd na een bombardement van de Duitsers tijdens de eerste wereldoorlog.

Vervolgens hebben we van 12.00 tot 16.00 zelf rondgelopen in Boedapest. We zijn gaan lunchen met een groepje en zijn daarna gaan winkelen. Om 16.00 hadden we de metro naar het station toe. We moesten naar het station aangezien we vandaag naar de stad gaan waar we tot vrijdag verblijven. Deze stad staat bekend onder de naam Veszprém. Met de trein zijn we vervolgens naar onze nieuwe bestemming gegaan. Dit ging voor drie kwart van de reis goed. Toen moesten we bij het eerstvolgende station stoppen, omdat door de harde wind er een storing was ontstaan en we niet verder konden rijden. Toen moesten we in een overvolle bus (zo vol dat er een paar mensen, waaronder ikzelf, in het gangpad moesten gaan zitten) nog een half uur rijden richting het station, om vervolgens weer met een nieuwe bus naar ons hostel te gaan. Hier eenmaal aangekomen hebben we gegeten en spelletjes gespeeld. Morgen begint het echte programma pas en gaan we naar een basisschool om te kijken hoe zij les krijgen.

Morgen laat ik jullie weten hoe mijn eerste dag in Vezsprém was en mijn ervaringen op de school. Als jullie vragen hebben of iets anders kwijt willen hoor ik dat graag.

Groetjes,

Meester Dave


Reacties

Reacties

Elisa,Sten en Ilse

hoi Mr. Dave

Heb je al komkommer salade gehad zo ja, was die lekker? Ben je al bij het ballontonmeer geweest? Wat was het leukste in Budapest? Waar heb je het meeste zin in?

Groetjes Groep 7/8

Dave Lambermon

Hallo groep 7/8

De komkommersalade heb ik nog niet gehad. Ik ben eerlijk gezegd ook niet zo'n salade eter haha.
Het ballatonmeer gaan we donderdag bezoeken, dus die heb ik nog niet gezien helaas.
Het leukste en fijnste aan Boedapest vond ik dat het lekker warm was en dat er een prachtig uitzicht is over de gehele stad vanaf meerdere plekken in de stad.
Ik kijk er het meeste naar uit om naar de scholen toe te gaan om te kijken hoe die uitzien in Honagrije en hoe er hier les wordt gegeven.

Groetjes,
Meester Dave

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!